Viitorul HR-ului in Romania: accent pe digitalizare si masurarea corecta a performantelor
Intr-un an in care business-urile s-au adaptat unei noi realitati, ca urmare a crizei sanitare, managerii HR sunt cei care traseaza noile reguli dupa care firmele isi continua activitatea. Reorganizarea spatiilor de lucru, noile politici si proceduri pentru munca la distanta sunt doar cateva dintre propunerile pe care le au in analiza managerii si specialistii in resurse umane. Un rol important in tot acest context il au si solutiile informatice. Cu ajutorul lor, managerii pot sa compare foarte usor eficienta angajatilor inainte si dupa pandemie ori sa calculeze productivitatea versus ce resurse au fost investite/economisite pentru ca salariatii sa lucreze eficient de acasa. Iata care sunt schimbarile care se contureaza in administrarea resurselor umane:
Munca de acasa vs munca la birou
Exista companii care au luat decizia de a prelungi pe termen nedeterminat munca de acasa. Asta se traduce in economie de costuri si eficienta sporita. Studiul Global Workplace Analytics arata ca 77% dintre angajati vor sa continue sa lucreze de acasa si dupa ridicarea tuturor restrictiilor, iar aceasta tendinta consemneaza o crestere de 132% fata de statisticile similare realizate la inceputul anului 2020.
Iata ca avem de-a face cu o noua abordare – una la care multe dintre firmele romanesti nu s-ar fi gandit inainte de episodul coronavirus – si care ar putea demonstra si garanta tocmai flexibilitatea de care orice business are nevoie in vremuri incerte. Unii angajati isi pot desfasura activitatea de acasa, programul de lucru se poate adapta in functie de cerinte si, de ce nu, in functie de fusul orar al clientilor externi. Doar pentru ca echipa ta este la distanta nu inseamna ca virtual nu te poti ingriji sa iti tii angajatii fericiti si nu poti construi o cultura organizationala de succes.
Un instrument util in acest context este soft-ul de comunicare interna, care le permite colegilor tai sa fie mereu in contact unii cu ceilalti. Cu ajutorul acestei aplicatii, poti sa elimini usor formalitatea e-mail-urilor atunci cand acestea nu sunt necesare, iar optiunile “Chat” si “Colaborare” reduc semnificativ distantele dintre membrii echipelor. Cu ajutorul unei astfel de solutii de colaborare si relationare, toate rapoartele si proiectele se fac mai rapid si mai usor, ca si cum toti salariatii implicati ar lucra in aceeasi incapere.
Eficienta angajatilor inainte si dupa pandemie
Solutia software de pontaj, de exemplu, te ajuta sa compari foarte rapid eficienta personalului inainte si dupa pandemie. Cu un program performant de pontaj, salariatii, fie ca lucreaza de acasa, fie de la birou, isi pot introduce online orele de lucru si orele de munca suplimentare. Astfel, pentru manageri este usor sa vada zilnic gradul de ocupare a angajatilor si sa aiba acces la fisele de activitate ale fiecarui subaltern. Este un ”exercitiu” pe care managerii si specialistii HR il pot face cu regularitate, pentru ca este pe cat de practic si de eficient, pe atat de simplu. De ce este important? Pentru a vedea ce activitati sunt “in plus” in fluxul de lucru zilnic al angajatilor sau care ocupa prea mult timp, fara a genera venituri sau, din contra, care implica prea multe cheltuieli pentru organizatie.
Program in ture
Mai departe, tot cu ajutorul soft-urilor inteligente, expertii HR pot calcula impactul pe care il au turele de lucru flexibile, in conditiile in care unii angajati lucreaza mai eficient daca isi gasesc un echilibru mai bun intre viata personala si cea profesionala. Doar pentru ca lucreaza in ture, nu inseamna ca vor rata un termen limita dintr-un proiect. Cu functia “Calendar”, sefii de echipe pot trimite notificari angajatilor si toti managerii si specialistii HR pot avea la indemana programele echipelor, pentru a fi la curent cu activitatile si proiectele in lucru. Mai departe, managerii HR, impreuna cu CFO-ul si CEO-ul, pot convoca sedinte de board pentru a decide modalitati mai flexibile de lucru, care sa ajute organizatiile sa isi gestioneze cat mai eficient resursele umane si materiale.
Pandemia a schimbat spatiul de lucru si a accelarat digitalizarea anumitor procese de lucru. Modul in care comunicam si ne indeplinim task-urile inseamna mai mult ca oricand interactiune digitala si instrumente software care optimizeaza munca.
Citeste si: Timpul potrivit pentru re-skilling-ul angajatilor. Tu ce ai de gand sa faci?
Descopera colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent
- Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
- Pontaj electronic si gestiune concedii
- Administrare de personal
- Rapoarte si statistici HR
- Dosarul electronic al angajatului
- Recrutare angajati si management personal