Un departament mic de HR poate sa aiba un rol strategic in companie
Departamentele mici de HR (chiar si cele formate dintr-un singur specialist) pot juca un rol important in strategia de business a organizatiilor lor. Cum sa impace insa sarcinile consumatoare de timp precum managementul documentelor, payroll si recrutarea, cu participarea la activitatile strategice de business?
Dilema departamentelor mici de Resurse Umane este ca pot si trebuie sa actioneze strategic, impreuna cu managementul organizatiei, pentru a avea o contributie valoroasa in cadrul companiei, insa sunt coplesite de sarcinile administrative repetitive si consumatoare de timp.
Oamenii de Resurse Umane sunt o resursa importanta, dar aglomerarea cu sarcinile zilnice ii impiedica sa actioneze atat de mult pe cat si-ar dori. Tocmai de aceea, pentru a se asigura ca departamentul lor contribuie la cresterea companiei, specialistii din HR trebuie sa gaseasca aceste tehnologii care le permit sa isi automatizeze cea mai mare parte a sarcinilor repetitive, care nu aduc valoare organizatiei.
Platformele care automatizeaza sarcinile repetitive ale oamenilor de HR se dovedesc tot mai folositoare celor care doresc sa se concentreze pe activitatile ce pot sa genereze valoare in organizatie. Prin degrevarea de tot ce inseamna sarcina consumatoare de timp, repetitiva, plictisitoare (si cu potential de eroare umana), se elibereaza timp valoros.
Care sunt sarcinile implicare in rolul strategic al unui departament mic de HR?
– Payroll – Probabil sarcina cea mai consumatoare de timp, care poate fi lasata fara griji pe seama unei solutii automatizate. Fara stat peste program in ziua de plata, fara erori de calcul si fara batai de cap. Programul de calculat salariile este usor de implementat in orice companie, indiferent de marime, si genereaza automat toate documentele legate de administrarea de personal, de la state de plata, fluturasi de salariu, la contracte de munca si acte aditionale. Mai mult, solutia permite emiterea de rapoarte si analize ale bugetelor, care pot face diferenta intre un rol pur administrativ al omului de HR si unul strategic, crucial pentru business.
– Managementul documentelor – Acte de identitate, de studii, contracte de munca, acte aditionale, tot soiul de adeverinte si hartii, in dosare din ce in ce mai groase. Suna cunoscut? Managementul documentelor este o sarcina pe cat de plictisitoare si repetitiva, pe atat de importanta intr-o companie. Cum ar fi ca tehnologia sa se ocupe de indosarierea tuturor acestor acte? Cat timp s-ar elibera din ziua unui om de HR? Si cum si-ar putea folosi acesta ziua mai bine daca o solutie precum colorful.hr ar prelua sarcina de a stoca si gestiona toate dosarele angajatilor. Fara documente ratacite, fara rascolit ore intregi in cautarea unei hartiute, totul la un click distanta.
– Emiterea de cereri si adeverinte – Pentru un om de HR, contactul cu oamenii este cel mai important. Ce faci insa atunci cand contactul cu oamenii inseamna emiterea pe banda rulanta de cereri si adeverinte, fara a lasa timp pentru conexiunea reala cu angajatii? Aceasta este inca o situatie in care tehnologia poate sa ajute specialistii din HR sa se concentreze pe cea mai importanta resursa a unui business, oamenii. O solutie digitala precum modulul de Self Service poate sa preia emiterea si aprobarea cererilor. Angajatii pot sa isi emita singuri toata gama de documente necesare, de la cereri de concediu, adeverinte de munca, inscrieri la training-uri, si multe altele.
Descopera colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent
- Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
- Pontaj electronic si gestiune concedii
- Administrare de personal
- Rapoarte si statistici HR
- Dosarul electronic al angajatului
- Recrutare angajati si management personal