3 metode ieftine de recrutare a specialistilor. Cum gasesti cei mai buni angajati, fara cheltuieli in plus
Criza ultimilor ani a adus, pe langa taieri de salarii si de personal, si reduceri drastice ale bugetelor destinate recrutarii. Ceea ce face si mai dificila misiunea sefilor departamentelor de resurse umane din cadrul companiilor, care trebuie sa gaseasca cei mai buni angajati, cu niste costuri minime, spre zero.
Specialistii in HR sustin insa ca vechea zicala „Atat platesti, atat primesti!” nu mai are valabilitate in era noastra si ca tehnologiile secolului XXI pot fi folosite cu succes pentru recrutarea la costuri reduse.
Iata mai jos trei trucuri de recrutare simple, la care poti apela pentru a gasi cei mai buni specialisti, care sa se alature companiei pe care o reprezinti.
1. „Recrutarea 2 in 1”
Daca nu ai timp si bani sa organizezi o sesiune de recrutare obisnuita, te poti baza pe cei mai buni angajati sau manageri pe care ii are compania, pentru a atrage noi membri in echipa si pentru a promova oportunitatile de cariera din cadrul organizatiei.
Evenimentele profesionale. Roaga-i pe angajatii companiei sa incerce sa cunoasca si sa recruteze participanti la evenimentele profesionale la care merg, cum ar fi seminariile, festivitatile de premiere, targurile, expozitiile etc. Totodata, incurajeaza-ti executivii si „vedetele” din companie sa tina discursuri la astfel de evenimente si sa se imprieteneasca cu cat mai multi participanti, pentru ca acest tip de expunere va duce la popularizarea brandului, ceea ce ii va atrage pe cei mai buni dintre specialistii din piata.
Retelele de socializare. Sa cauti candidatii cei mai buni in grupurile profesionale de pe retelele de socializare poate dura mult timp si poate fi costisitor. in schimb, ii poti ruga pe actualii angajati sa intre in astfel de grupuri cu propriile profiluri de socializare, sa-si faca conexiuni, sa fie activi, sa popularizeze pozitiile vacante din firma si sa gaseasca potentiali candidati.
Blogurile. Majoritatea angajatilor si managerilor de top sau din companii au bloguri si sunt deja foarte activi in aceasta zona. in acest caz, incurajeaza-i sa scrie si despre compania pentru care lucreaza si sa popularizeze pozitiile vacante pe blogurile lor. De cealalta parte, cei mai talentati dintre angajati scriu pe blogurile personale, care pot fi folosite de recrutori pentru a gasi specialistii de care au nevoie.
2. Convinge cei mai buni candidati sa vina la tine
Daca te confrunti cu un interes scazut din partea candidatilor pentru pozitiile scoase la concurs, specialistii recomanda cateva „trucuri” pentru a gasi angajatii de care compania are nevoie.
Reformuleaza descrierea jobului. Poate ca descrierea initiala a pozitiei vacante este prea abstracta sau superficiala si nu atrage potentiali candidati. incearca sa le „vinzi” viitorul loc de munca, descriindu-l intr-o nota personala, identificand factorii „wow”, care sa atraga cat mai multi candidati.
Telefon de la CEO. Este ultima dintre preocuparile unui CEO, dar un telefon de la managerul general dat candidatilor de top pe care si-i doreste este mai mult decat o garantie ca acestia vor lua in considerare sa accepte o pozitie in cadrul companiei. Asadar, convinge-l pe CEO-ul companiei sa dea un telefon omului pe care vrea sa-l angajeze.
Interviu cu un coleg. Cei mai multi dintre candidatii pentru un job pot fi crispati la interviul sutinut cu directorul de resurse umane sau cu managerul general. De aceea, o intalnire prealabila cu un membru al echipei din care urmeaza sa faca parte se poate dovedi mai productiva. Cei doi vor vorbi de la egal la egal, candidatul poate adresa intrebari fara inhibitii, iar intervievatorul isi poate da seama mai usor daca va putea lucra cu viitorul coleg sau daca acesta este pregatit pentru pozitia scoasa la concurs.
3. Recrutarea din interior
O alta modalitate din ce in ce mai intalnita in randul recrutorilor este ceea ce specialistii numesc „recrutarea din interior”. Mai exact, responsabilii cu recrutarea din companii folosesc cateva solutii interne pentru a gasi candidatii potriviti, fara cheltuieli suplimentare.
Ceilalti candidati pentru un job sau angajatii proaspat recrutati. In timpul interviurilor de recrutare, poti cere candidatilor sa numeasca si alti colegi care li s-ar parea potriviti pentru joburile scoase la concurs de companie. Aceeasi metoda poate fi folosita si cu candidatii proaspat angajati, care pot recomanda si alti colegi de la locurile de munca anterioare.
Cautari in Google. In era internetului, este aproape imposibil pentru oricare profesionist sa ramana anonim. Oamenii cheie au intotdeauna vizibilitate in online, fie ca apar ca autori de articole de specialitate si cercetari in domeniile lor, fie ca scriu altii despre ei. Asadar, o cautare in Google dupa cuvinte cheie si nume de companii poate scoate la iveala cei mai buni profesionisti pentru compania ta.
Pensionarii. Pensionarea celor mai buni dintre specialisti este o pierdere pentru companie si aduce cheltuieli in plus cu recrutarea si trainingul unor tineri angajati. Unii dintre seniori insa sunt dispusi sa mai lucreze o perioada si dupa implinirea varstei de pensionare, aducand astfel valoare companiei si intarziind costurile pe care le-ar atrage inlocuirea lor cu angajati mai tineri.
Concursuri si competitii. Gigantii tehnologici ca Google, Microsoft sau Yahoo! organizeaza frecvent concursuri, in cadrul carora propun rezolvarea unei probleme tehnice, descoperind astfel cei mai buni programatori din lume, pe care ii angajeaza ulterior. Exemplul poate fi urmat de oricare companie care vrea sa-i angajeze pe cei mai specialisti in domeniul lor de activitate.
Descopera colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent
- Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
- Pontaj electronic si gestiune concedii
- Administrare de personal
- Rapoarte si statistici HR
- Dosarul electronic al angajatului
- Recrutare angajati si management personal