Studiu de caz: LIBRA INTERNET BANK
DESPRE LIBRA INTERNET BANK
Libra Internet Bank a fost înfiintata in 1996, devenind operationala in 1997, iar din mai 2003 a devenit membra a grupului american de investitii New Century Holdings (NCH). NCH, unul dintre cei mai importanti investitori straini din Romania, are investitii de peste 3 miliarde de dolari in Europa Centrala si de Est, din care peste 300 milioane de dolari au fost investiti in Romania.
Acest grup si-a dezvoltat o puternica prezenta in tara noastra inca din 1993, implicandu-se in dezvoltarea mai multor domenii importante ale economiei romanesti: industria electrotehnica, panificatie, industria materialelor de constructii, servicii financiar-bancare, servicii financiare de capital, proprietati imobiliare. NCH este actionar majoritar la multe companii din aceste domenii.
Libra Internet Bank este o banca autorizata sa indeplineasca toate activitatile specifice unei banci comerciale si cateva activitati legate de pietele de capital. De asemenea, banca este membru SWIFT, actionar la SNCDD, TRANSFOND si BIROUL DE CREDIT. Banca este agent de decontare pentru Societati de servicii investitii financiare (SSIF), intermediar pe piata secundara a titlurilor de stat si depozitar pentru un fond de investitii. Libra Internet Bank este, de asemenea, membru al Asociatiei Romane a Bancilor, din februarie 1998.
SITUATIA INITIALA
Organizatia cauta in 2008 un sistem de salarizare care sa asigure procesarea datelor pentru salariatii sai, localizati teritorial in puncte de lucru din marile orase ale tarii, import de pontaje din teritoriu, evidenta contractelor si generarea declaratiilor catre autoritatile fiscale fara prelucrari manuale.
In acelasi timp, o cerinta a bancii era ca sistemul sa implementeze o functionalitate de aprobare a contractelor noi si a actelor aditionale de catre managerul departamentului de Resurse Umane, asigurand controlul managementului de personal.
Pentru rezolvarea acestor probleme, Libra Internet Bank a optat pentru “Sal-Expertul tau in Salarizare”.
SOLUTIA
Dupa o analiza detaliata a managementului activitatilor de personal si salarizare, a fost gandita o solutie care sa reprezinte o metoda eficienta in gestionarea acestor activitati.
Solutia a presupus dezvoltarea unor module specifice si a unor rapoarte predefinite.
Implementarea a inclus:
- dezvoltarea unei functionalitati customizate de Aprobare contracte pentru a permite procesul de aprobare a contractelor noi sau a actelor aditionale de catre managerul de Resurse Umane;
- configurarea template-urilor de documente utilizate in mod frecvent pentru administrarea de personal: contracte, acte aditionale si adeverinte;
- s-a definit o procedura de lucru pentru importul pontajelor, pe baza unui template customizat si avand configurata interfata de import in Sal pe baza template-ului;
- s-au creat view-uri pe baza datelor sistemului, in vederea integrarii aplicatiilor interne cu baza de date de personal.
In principal, solutia a urmarit eficientizarea tuturor activitatilor de resurse umane si salarizare, cu toate beneficiile ce decurg de aici.
BENEFICIILE
- facilitatea de import a datelor din alte surse si aplicatii a realizat unificarea acestora concomitent cu exportul notei contabile catre sistemul informatic financiar- contabil Navision, cee ce a eficientizat tot procesul de calcul salarial (de la introducere de date pana la transmiterea rezultatelor la departamentele financiar-contabile);
- controlul erorilor de culegere a datelor, migrarea datelor din sistemul anterior, configurarea sistemului pentru gestionarea a aproximativ 200 de angajati, activi si pasivi, ofera o mare flexibilitate in ceea ce priveste fluctuatiile de personal;
- posibilitatea efectuarii unor modificari in luni anterioare lunii de calcul, export declaratii rectificative, state diferente, a oferit un control foarte bun asupra diferitelor situatii si calcule salariale pe o perioada lunga de timp;
- “Sal-Expertul tau in Salarizare” a redus considerabil timpii de procesare a activitatilor de administrare de personal, concomitent cu eliminarea erorilor;
- prin modulul “Aprobare contracte”, “Sal-Expertul tau in Salarizare” maximixeaza controlul asupra fluctuatiilor de personal si a tuturor modificarilor survenite asupra contractelor angajatilor.
Descopera colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent
- Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
- Pontaj electronic si gestiune concedii
- Administrare de personal
- Rapoarte si statistici HR
- Dosarul electronic al angajatului
- Recrutare angajati si management personal