Proiect de digitalizare la Min. Muncii: Aplicatia registrul electronic de evidenta a zilierilor este disponibila pentru angajatori
Incepand din 25 iulie, persoanele care lucreaza cu zilieri sunt obligate sa renunte la registrele clasice si sa inregistreze activitatea acestora in registrul electronic, a anuntat Ministerul Muncii.
Modernizam un domeniu in care exista o mare mobilitate a fortei de munca si in care vreau sa le fie cat mai usor angajatorilor sa inregistreze zilierii. Fara hartii si registre, fotocopii peste fotocopii care se predau, pana acum, Inspectoratelor Teritoriale de Munca. O birocratie care descuraja raportarea zilierilor, persoane carora le pregatim, de altfel, o masura de sprijin pentru ca dorim ca activitatea lor sa fie respectata, sa se bucure de drepturi
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru
Ordinul semnat de ministrul Muncii, privind metodologia de intocmire si transmitere a Registrului electronic de evidenta a zilierilor, a fost publicat in Monitorul Oficial si stabileste ca instrument de lucru pentru angajatorii care folosesc zilieri in activitatea pe care o desfasoara, aplicatia mobila denumita „Inspectia Muncii”.
Digitalizarea la nivelul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale este, inca de la inceputul mandatului meu, unul dintre cele mai importante obiective. Din 25 iulie este functionala aplicatia Inspectia Muncii care include Registrul electronic de evidenta a zilierilor. A trebuit sa ajungem pana in anul 2020 ca sa renuntam, in sfarsit, la caietele de hartie in care angajatorii notau activitatea lucratorilor zilieri si pe care apoi trebuiau sa le fotocopieze si sa le duca la inspectoratele teritoriale de munca. Trecem intr-o noua etapa: persoanele care lucreaza cu zilieri vor tine evidenta lor, precum si a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicatie care poate fi accesata de pe telefon mobil sau tableta, iar datele introduse se vor transmite tot in format digital catre inspectoratele teritoriale de munca
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru
Aplicatia Inspectia Muncii este gratuita si poate fi descarcata de pe PlayStore sau AppStore. Mai multe informatii despre utilizarea aplicatiei gasesti pe site-ul Inspectiei Muncii, https://www.inspectiamuncii.ro/registrul-electronic-de-evidenta-a-zilierilor.
Sursa: mmuncii.ro
Pentru infiintarea Registrului, persoanele care lucreaza cu zilieri trebuie sa obtina numele de utilizator si parola de la Inspectoratul Teritorial de Munca in a carui raza teritoriala isi au sediul, documentele necesare in acest scop putand fi transmise tot prin email. Utilizatorul care obtine parola de acces poate sa autorizeze mai multe numere de telefon din care sa se poata lucra in aplicatie.
Sursa Foto: Unsplash.com
Descopera colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent
- Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
- Pontaj electronic si gestiune concedii
- Administrare de personal
- Rapoarte si statistici HR
- Dosarul electronic al angajatului
- Recrutare angajati si management personal