Noul formular D112 se aplica pentru veniturile aferente lunii aprilie 2024
Pentru veniturile lunii aprilie 2024, angajatorii vor depune noul formular 112 introdus prin Ordinul nr. 723/2024 cu privire la obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate. Noul formular 112 va fi trebui depus astfel, pana la data de 27 mai 2024.
Acest nou formular a aparut ca urmare a modificarilor aduse prin Ordonanta de urgenta nr.115/2023.
Modificarile formularului, sunt urmatoarele conform referatului de aprobare a proiectului de ordin:
- Actualizarea Nomenclatorului „Creante fiscale”, prin modificarea corespunzatoare a temeiului legal pentru creantele reprezentand contributia de asigurari sociale de sanatate retinuta la sursa de platitorii de venituri;
- Introducerea in formular a unei casete „Declaratie rectificativa depusa ca urmare a unei notificari de conformare”, care se bifeaza de contribuabil in situatia corectarii declaratiei ca urmare a notificarii de conformare emisa de organul fiscal central cu atributii de control fiscal, potrivit legii;
- Modificarea „Anexei asigurat” din formular, prin:
- actualizarea trimiterilor care vizeaza masura „200 de lei din salariul minim, suma netaxabila”;
- completarea sectiunii E.3 cu doua noi rubrici referitoare la veniturile neimpozabile prevazute la art. 76 alin.(4^1) lit.i) si j) din Codul fiscal;
- Actualizarea Nomenclatorului „Tip asigurat” prin:
- inlocuirea trimiterilor la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.168/2022 cu trimiteri la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.115/2023;
- eliminarea tipului de asigurat 1.11.4 „Salariat care desfasoara activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara, beneficiar al masurii „200 de lei din salariul minim, suma netaxabila” prevazuta de O.U.G. nr.168/2022 privind unele masuri fiscal bugetare,prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care nu se incadreaza in conditiile prevazute la art. 60 pct.7 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare”;
- modificarea coloanei „CASS” pentru tipurile de asigurat 3.9 si 3.10 care vizeaza persoanele fizice care au raportul de munca suspendat, urmare a faptului ca se afla in incapacitate temporara de munca si beneficiaza de indemnizatie de asigurari sociale de sanatate, avand in vedere ca aceste persoane datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate, potrivit art.157 alin.(1) lit.v) din Codul fiscal;
- Modificarea corespunzătoare a instrucțiunilor de completare a formularului 112
Descopera colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent
- Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
- Pontaj electronic si gestiune concedii
- Administrare de personal
- Rapoarte si statistici HR
- Dosarul electronic al angajatului
- Recrutare angajati si management personal