A devenit functionala platforma electronica de evidenta a activitatilor casnice si poate fi utilizata si de angajatori
Incepand cu data de 23 aprilie 2024, asa cum ne arata comunicatul de presa al Ministerului Muncii, a devenit functionala platforma electronica destinata beneficiarilor si prestatorilor de activitati casnice, si poate fi accesata pe adresa tichete.anofm.ro.
Angajatorii care se inscriu in platforma pot achizitiona si distribui propriilor angajati tichete pentru activitati, transformandu-i pe acestia in beneficiari ai unor servicii oferite de prestatorii casnici. Tichetele de activitati casnice pot fi acordate sub forma de prima sau bonus, cu precizarea numelui, prenumelui si codului numeric personal ale angajatului care poate utiliza tichetul de activitati casnice, aceste date fiind inscrise pe tichet. La achizitionarea a cel putin 600 de tichete intr-un an, angajatorii si beneficiarii pot primi, cu titlu gratuit, in anul urmator, 75 de tichete.
Printre activitatile casnice care pot fi remunerate cu tichete amintim:
– aranjarea si servirea mesei;
– curatarea/intretinerea piscinei;
– curatenia/igienizarea locuintei;
– calcatul rufelor;
– debarasarea si spalarea vaselor;
– hranirea/ingrijirea animalelor de companie,
– plimbarea animalelor de companie;
– prepararea hranei;
– plantarea pomilor/arbustilor;
– plantarea rasadurilor;
– realizarea cumparaturilor pe baza de lista;
– recoltarea fructelor si legumelor;
– spalarea covoarelor;
– spalarea geamurilor si a tamplariei;
– spalarea rufelor;
– spalarea si curatarea autovehiculelor;
– strangerea resturilor vegetale din natura.
Pentru fiecare tichet achizitionat de catre un angajator de la Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de munca, se va plati suma de 15 lei. Tichetele vor trebui sa fie inscrise cu numele salariatilor pe ele (ca beneficiari ai respectivei activitati casnice). Tichetele pentru activitasi casnice vor fi supuse impozitului pe venit de 10%, insa nu se supun contributiilor sociale obligatorii. De asemenea, angajatorii nu trebuie sa achite contributia asiguratorie de munca pentru aceste tichete.
ANOFM pune la dispozitie si un ghid pentru angajatorii ce achizitioneaza pentru a le oferi propriilor angajati disponibil in link-ul https://tichete.anofm.ro/company-guid
Platforma accesibila pe tichete.anofm.ro poate fi utilizata de lucratori (prestatori), de beneficiari casnici si de catre angajatori si reprezinta o forma de suport pentru persoanele subocupate care nu sunt asigurate in sistemul de asigurari sociale de stat.
Pentru a fi la curent cu toate noutatile legislative, urmareste-ne actualizarile de pe blog.
Descopera colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent
- Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
- Pontaj electronic si gestiune concedii
- Administrare de personal
- Rapoarte si statistici HR
- Dosarul electronic al angajatului
- Recrutare angajati si management personal