Importanta intalnirilor 1 on 1 intre manageri si angajati
S-ar putea sa simti ca ziua ta de lucru este suprasolicitata de intalniri. Intalnirile „one on one” cu membrii echipei pot fi primele candidate la eliminare pentru a-ti elibera calendarul. Dar iata de ce nu ar trebui sa o faci: aceste intalniri pot contribui la succesul echipei si afacerii tale. Indiferent daca esti un manager de companie sau un lider de echipa, poti crea intalniri individuale de impact. Cu pregatire si o agenda bine stabilita, intalnirile tale pot fi cu adevarat eficiente. Incurajeaza-ti angajatii sa participe in mod constant la aceste intalniri. Ii va face sa se simta mai plini de energie, implicati si mai bine pregatiti pentru a-si face treaba bine.
Scopul intalnirilor unu la unu
Exista o multime de motive si obiective pentru stabilirea acestui tip de intalniri. Ele creeaza o comunicare deschisa si semnificativa intre manageri si membrii echipei si cultiva nu doar transparenta, dar si alte beneficii pe care le descriem in cele ce urmeaza.
Sfaturi pentru intalniri unu la unu:
- Poti avea timp dedicat pentru a parcurge punctele de pe ordinea de zi si prioritatile cheie. Daca exista impedimente, probleme de colaborare sau neintelegeri ale sarcinilor, acesta este un moment bun pentru a inlatura confuzia.
- Ofera si primeste feedback (inclusiv abordarea problemelor de performanta). In cadrul acestei intalniri ai sansa sa acorzi sfaturi angajatilor si sa identifici problemele care stau in fata indeplinirii sarcinilor. Mai mult, managerii pot solicita feedback direct constant din partea angajatilor, pentru a-si imbunatati metodele de comunicare si colaborare..
- Utilizeaza coaching-ul pentru a imbunatati dezvoltarea si performanta. Cu ajutorul coaching-ului direct din partea managerului, angajatii isi pot stabili si lua masuri concrete pentru atingerea obiectivelor la nivelul proiectelor sau la nivel profesional.
- Vorbeste despre dezvoltarea carierei. Subiectele ce tin de reskilling, upskilling sau mobilitate interna trebuie atent planificate si discutate cu managerii. Reorientarea profesionala poate fi un subiect sensibil, deci are nevoie de un cadru potrivit pentru a putea fi abordat.
- Motiveaza angajatii. Incurajarea directa, acordarea de bonusuri sau recompense sunt metode eficiente prin care managerii isi pot motiva angajatii, mai ales in perioade specifice din an in care motivatia este scazuta (perioada concediilor sau a sarbatorilor).
- Continua sa cunosti angajatii la nivel personal. Vorbeste cu ei despre pasiuni, hobby-uri, ce fac in timpul liber. Aceasta deschidere din partea managerului ii va ajuta si pe angajati la randul lor sa fie deschisi atunci cand intampina provocari sau probleme.
- Ia pulsul satisfactiei in munca. Discutiile despre satisfactia angajatilor fata de munca pe care o fac ajuta la identificarea posibilelor nepotriviri intre oameni si sarcinile pe care le desfasoara. Managerii pot folosi aceste informatii pentru a potrivi mult mai bine membrii echipei si cele mai bune aptitudini ale lor cu sarcinile si obiectivele.
- Ajuta membrii echipei sa-si conecteze activitatea la scopul, obiectivele si misiunea organizatiei. Angajatii vor ca munca lor sa-i satisfaca din punct de vedere profesional si profesional.
- Recapituleaza deciziile stabilite in intalnirile cu echipa, punctele cheie de discutie si calendarele proiectelor prioritare.
Bune practici pentru intalniri 1 la 1
Dincolo de sarcinile de serviciu, intalnirile unu la unu pot ajuta sa obtii o perspectiva utila asupra experientei angajatilor. Intalnirile unu-la-unu pot fi folosite pentru a lua pulsul starii si experientei traite de angajati in cadrul companiei. Ele sunt, de asemenea, importante de utilizat pentru oportunitati de cariera si dezvoltare profesionala. Pentru a obtine maximul din aceste intalniri, este bine sa ai in vedere urmatoarele recomandari:
-
Nu transforma o intalnire 1 on 1 intr-o evaluare
Prin frecventa si timpul alocat intalnirilor unu la unu, managerul se concentreaza pe comunicarea problemelor operationale ale echipei. Nu trebuie sa uiti ca scopul acestei discutii nu este de a evalua performanta angajatului. Obiectivul managerului este de a intelege daca angajatul intampina obstacole in activitatea sa, daca acesta a identificat vreo oportunitate de dezvoltare intr-o anumita directie. De asemenea, este un moment oportun pentru a oferi feedback-ul tau: felicita-ti angajatul sau adreseaza aspecte negative, daca exista, intr-un cadru privat. Toate acestea te ajuta sa te concentrezi pe crearea unei relatii de incredere cu membrii echipei tale. Pentru aceasta, atunci cand simti ca este oportun, poti extinde sfera discutiei si, de exemplu, sa discuti si despre pasiunile angajatului din afara orelor de program.
-
Stabileste un program constant pentru 1 on 1 si nu anula sau amana intalnirea
Pentru multi angajati, o discutie de jumatate de ora cu managerul o data la doua saptamani chiar este importanta. Aspectele de natura personala, legate de activitatea curenta sau de relatia cu ceilalti colegi, pot fi discutate intr-un cadru privat, construit cu incredere. Nu amana aceste discutii, deoarece nevoia de a te conecta cu oamenii este prioritara. Rezultatul este cresterea implicarii lor in viata echipei, cu efecte benefice pentru toti.
-
Nu te concentra (doar) pe activitatea angajatului
Incearca sa nu transformi intalnirea intr-una operativa in care sa intrebi doar despre statusul proiectelor, task-uri, prioritati legate de munca. Afla care este punctul de vedere al angajatului despre evenimentele importante din activitate, dar si despre alte probleme pe care le are acesta. Spre exemplu, cele legate de relatia cu alte departamente din organizatie
-
Incurajeaza angajatii sa-si spuna opiniile
Managerii initiaza si conduc intalnirile de tip 1-on-1, insa trebuie sa le conduca intr-o nota de echilibru al comunicarii. Ascultarea este o abilitate importanta pe care sa o dezvolte managerii, cu atat mai mult pentru a putea conduce intalniri eficiente. Initiatori ai acestor intalniri, managerii trebuie sa comunice in aceeasi masura cu interlocutorul lor. Asculta cu atentie ceea ce iti este impartasit si foloseste feedback-ul primit. Nu asculta doar pentru a fi politicos, ci mai degraba pentru a-ti sprijini subordonatii directi in cel mai bun mod posibil. In calitate de manager, arata respect fata de pozitia si opinia celeilalte persoane. Procedand astfel, managerii au mai multe sanse sa construiasca o relatie mai puternica cu fiecare membru din echipa.
Obiectivele principale: incredere, coeziune si eficienta
In era digitala, avem tendinta de a comunica cu rapoarte directe prin e-mail, mesaje directe, telefon si mesaje SMS. Dar nimic nu este mai eficient ca o intalnire fata in fata. Intalnirea „one on one” este unul dintre cele mai importante instrumente de productivitate pe care le aveti ca manager. Este acel moment si loc in care poti pune intrebari strategice, cum ar fi, „suntem concentrati pe lucrurile potrivite?”. Si din punct de vedere al raportului, ele sunt modul in care le arati angajatilor ca ii pretuiesti si ca iti pasa de ei. Scopul tau ca manager este sa-ti arati angajamentul de a-ti ajuta colegul sa se dezvolte si sa creasca, dar si sa faci un pas inapoi, sa-ti amintesti de misiunea ta si sa te gandesti cum poti lucra cel mai bine cot la cot cu interlocutorul tau pentru succesul companiei.
Cum te poate ajuta tehnologia?
Pentru a face discutiile individuale eficiente si relevante pentru angajati si manageri, colorful.hr pune la dispozitia managerilor o serie de module, dintre care amintim: modulul Evaluare Competente, in care poate fi colectat feedback-ul angajatilor si pot fi urmarite obiectivele de dezvoltare individuale, dar si modulul Enterprise Social Network ce ofera cadrul de comunicare perfect pentru oferirea si primirea unui feedback onest.
Disponibile atat local, pe serverul companiei, cat si ca serviciu in cloud, modulele te ajuta sa cresti specialisti, sa ii motivezi si sa ii retii cat mai mult timp in organizatie! Planifica un demo si afla cum te poate ajuta colorful.hr sa cresti coeziunea si performanta echipei!
Descopera colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent
- Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
- Pontaj electronic si gestiune concedii
- Administrare de personal
- Rapoarte si statistici HR
- Dosarul electronic al angajatului
- Recrutare angajati si management personal