Idei de petreceri pentru angajati la final de an
Sfarsitul de an reprezinta pentru cei mai multi dintre noi o perioada de reflectie asupra evenimentelor petrecute in decursul celor 12 luni. Trecem in revista cele mai intense momente, dar si cele mai provocatoare proiecte, facem o radiografie a celor intamplate si ne propunem rezolutii pentru anul ce urmeaza. Cu aceasta ocazie, multe companii organizeaza petreceri pentru angajati, in scopul celebrarii activitatii desfasurate pe parcursul anului. Aceste evenimente reprezinta prilejul perfect pentru a sarbatori impreuna, pentru socializare si distractie in afara cadrului formal, pentru intalniri si multumiri adresate angajatilor, partenerilor si colaboratorilor.
Cum pot insa companiile sa organizeze petreceri memorabile pentru angajati, momente inedite menite nu doar sa-i aduca impreuna, ci sa-i determine sa-si doreasca sa lege prietenii dincolo de relatiile profesionale? Raspunsul consta in petrecerile originale, creative, pline de savoare, presarate cu “sare si piper”, in crearea unor momente amuzante, implicarea colegilor in tot felul de activitati interesante cu care sa rezoneze si in cadrul carora se pot naste usor interactiuni si coeziuni aparte, cu mari beneficii pentru relatiile profesionale viitoare.
Mai mult, petrecerile de sfarsit de an pot fi considerate actiuni sustinute de management in prezenta tuturor angajatilor. Un discurs emotionant, care are la baza o poveste, o prezentare atractiva a celor mai importante proiecte si putina implicare in organizarea unui eveniment de sfarsit de an, toate acestea pun intr-o lumina pozitiva managerii companiei, acestia dand astfel dovada de implicare si de interes pentru beneficiul colegilor.
Tipuri de petreceri pentru angajati
Care sunt ingredientele vitale ale organizarii unor petreceri reusite si iesite din comun, despre care colegii sa vorbeasca mult timp dupa aceea? Vom enumera cateva idei in randurile ce urmeaza:
Petreceri tematice
Ideea organizarii unei petreceri cu o tematica stabilita este una creativa. Intrunirea are mari sanse de a deveni si amuzanta cu o singura conditie: ca toti angajatii companiei sa respecte tematica evenimentului. Tematica poate fi aleasa in functie de specificul organizatiei, de industria in care activeaza, de proiectele pe care le-a desfasurat in anul respectiv, de anumite trenduri din sector sau pur si simplu in functie de preferintele organizatorilor. Tematicile pot fi nenumarate: de la petreceri cu tematica vintage, petreceri in stil futurist, petreceri cu anumite componente din categorii precum auto, constructii, energie, publicitate si asa mai departe.
Petreceri amuzante
Organizarea unor evenimente amuzante, menite sa destinda invitatii este intotdeauna o idee binevenita. Cum planifici insa un eveniment amuzant? Gandesti activitati relaxante, de exemplu, reprize de dans (pentru invitati si/sau reprize oferite de profesionisti), reprize comice (stand-up comedy, de exemplu) sau reprize de karaoke (intotdeauna foarte amuzante atat pentru cei care canta, cat si pentru ascultatori). Activitatile de genul acesta intotdeauna destreseaza participantii si creeaza o atmosfera propice distractiei.
Petreceri culinare
Tot mai in voga in ultimii ani sunt sesiunile de live cooking in cadrul evenimentelor corporate, dar nu numai. Industria gastronomica este de interes pentru foarte multi oameni, indiferent de profesie, sex sau particularitati, motiv pentru care companiile au inceput sa-si indrepte atentia catre aceasta zona, oferindu-le angajatilor in pachetul de beneficii cursuri de gastronomie sau implementand in cadrul evenimentelor sesiuni de live cooking, oferite de chefi, vazute ca adevarate spectacole. Mai mult, pot fi gandite sesiuni in care invitatii sa participe intr-un fel sau altul la prepararea mancarurilor servite la petrecerea de final de an.
Sesiunile de live cooking pot fi incadrate ca momente in desfasurarea unei petreceri de sfarsit de an sau pot reprezenta un eveniment de sine statator.
Petreceri cu scop caritabil
O practica tot mai des intalnita o reprezinta si evenimentele in cadrul carora angajatii isi aduc propriile creatii, indiferent de natura lor (obiecte de design, accesorii, produse alimentare etc.), in cadrul unor targuri interne, organizate cu scop caritabil, iar mai departe fondurile colectate sunt donate unor cazuri defavorizate. Invitati in cadrul targurilor sunt colegii din companie, iar atmosfera creata este una specifica sarbatorilor de iarna, in care cumparatorii se bucura de achizitionarea unor produse realizate de catre colegii lor, precum si de faptul ca pot ajuta in acest fel si cateva cazuri sociale. La finalul unui astfel de targ poate fi organizata petrecerea propriu-zisa pentru angajati.
Petreceri cu deghizari
Foarte reusite sunt si evenimentele la care invitatii sosesc deghizati in personajele preferate, fie ca vorbim despre personalitati publice, oameni pe care ii admira, personaje din desene animate preferate sau despre actori, cantareti, politicieni, oameni de stiinta si asa mai departe. Participantii sunt nevoiti sa se costumeze si sa intre in pielea personajelor respective, in functie de tematica, iar rezultatul final este intotdeauna unul savuros, invitatii simtindu-se foarte bine si amuzandu-se pe seama noilor aparente si atitudini.
Petreceri cu amintiri – foto/video
Tot din seria evenimentelor populare fac parte in ultimii ani si petrecerile care le ofera invitatilor amintiri legate de ele. Cabinele foto si video au devenit foarte cunoscute si placute de toti cei prezenti la peteceri. Realizarea unor fotografii sau clipuri amuzante (avand la indemana si diverse accesorii) impreuna cu echipa extinsa si colegii de birou creeaza buna dispozitie si amuzament. Mai departe, acestea devin amintiri dragi pentru petrecareti prin intermediul unor magneti, fotografii in format print si/sau clipuri video.
Petreceri undercover – filme undercover
Ce parere aveti despre o petrecere in care veti juca un anumit rol (propriul rol sau un alt rol, stabilit din timp), ca parte a unei scene de film? Un film al evenimentului respectiv, fireste. Este o practica dezvoltata de cateva corporatii, care s-a viralizat rapid si care devine tot mai populara. Crearea unui filmulet care sa surprinda atmosfera petrecerii de sfarsit de an, momentele amuzante si modul in care invitatii au perceput activitatile derulate pe parcursul anului vor reprezenta o amintire frumoasa pentru toata lumea. In general, la o asemenea idee percuteaza foarte multa lume, dornica de afirmare si de distractie. Va recomandam sa realizati astfel de filmari doar cu profesionisti in domeniu (atat partea de filmare, cat si operatiunea de montaj) pentru a obtine un rezultat spectaculos.
Petreceri cu surprize
Ce ati spune daca ati fi invitat la o petrecere de Craciun, organizata de companie, despre care nu veti cunoaste absolut nimic in ceea ce priveste activitatile care vor avea loc? Nu aveti nicio idee despre momentele pregatite, invitatii speciali sau implicarea voastra in cadrul petrecerii. Intreg evenimentul va fi pregatit in detaliu, insa nimic nu va fi divulgat invitatilor, in vederea crearii curiozitatii, suspansului si, bineinteles, a dorintei de participare. Suna chiar tentant, cu o singura conditie: organizatorii petrecerii sa stabileasca foarte bine tot desfasuratorul evenimentului si sa planifice cateva momente creative, artistice si amuzante pentru invitati, oferind astfel elementul de surpriza placuta pe care acestia il asteapta.
Descopera colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent
- Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
- Pontaj electronic si gestiune concedii
- Administrare de personal
- Rapoarte si statistici HR
- Dosarul electronic al angajatului
- Recrutare angajati si management personal