Cum sa folosesti tehnologia in avantajul carierei, de acasa
Dupa ce au trecut testul de rezistenta, tot mai multe companii indraznesc sa paseasca cu incredere intr-o noua etapa, post-COVID, si sa isi asume reguli si norme noi. Una dintre ele este munca remote, care a castigat atat de mult teren in perioada de izolare. In cele mai multe cazuri, acolo unde munca de acasa a fost implementata cu succes, a existat in spate un suport digital care a facut posibil lucrul la distanta, comunicarea eficienta si, de fapt, tot procesul de management al resurselor umane.
Vezi 👉 AICI SOFTWARE PONTAJ
Care sunt avantajele solutiilor online
Avantajele solutiilor online in munca de la distanta – Din moment ce nume mari, precum Microsoft, Apple, Amazon sau Google si-au incurajat angajatii sa lucreze de la domiciliu, este clar ca tehnologia permite realizarea multor activitati care altadata nu puteau fi desfasurate decat de la birou. Nu este deloc intamplator faptul ca gigantii tech sunt implicati si in dezvoltarea de solutii online care sa permita pastrarea unui flux de lucru neintrerupt. Pentru a comunica online cu ceilalti profesionisti din compania ta, ai nevoie doar de o conexiune buna la internet si de un computer dotat cu webcam si cu microfon.
La prima vedere, a avea aceleasi task-uri ca de obicei, dar a nu putea sta fata in fata cu colegii tai, ar putea fi o cale sigura spre esec. Pentru ca munca la distanta sa se desfasoare in deplin confort si fara niciun incident, aceasta forma de lucru are nevoie de aplicatii care sa functioneze de fiecare data, sa aiba o interfata prietenoasa cu utilizatorul si care sa nu genereze erori de-a lungul intregului proces. Iata cateva dintre motivele pentru care merita sa te familiarizezi cu aplicatiile online si sa le incluzi in rutina ta de lucru:
- posibilitatea de a intra in contact simultan cu toata echipa;
- facilitatea unui proces natural de comunicare;
- centralizarea tuturor feedback-urilor unui anumit proiect;
- oportunitatea ca membrii unei echipe sa poata colabora in timp real;
- pastrarea unei baze de date integrate, cu toate informatiile si documentele generate;
- managementul eficient al resurselor umane si evaluarea lor online.
Vezi categoria noastra de ▶️ SOFTWARE EVALUARE ANGAJATI
Ce aplicatii sunt disponibile pentru angajati – tehnologia in munca de acasa
Prima nevoie de care ne vom lovi, atunci cand trebuie sa lucram de la domiciliu, este aceea de a comunica eficient. Telefonul mobil este o solutie verificata deja, dar acesta este depasit de nevoile pe care le avem in prezent. Necesitatea de a partaja documente pe care sa lucreze mai multi colegi, de a le discuta in cadrul echipei in timp real si de a da feedback rapid face ca oferta aplicatiilor online care usureaza munca angajatilor sa fie una foarte bogata.
Zoom. Probabil cea mai folosita aplicatie a acestei perioade, Zoom este populara atat in randul angajatilor din companii, cat si al profesorilor, elevilor si studentilor. Versiunea gratuita a aplicatiei ofera convorbiri gratuite de grup, in limita a 40 de minute, iar versiunea platita permite accesul a pana la 500 de persoane intr-o conferinta.
Google Meet. Veteranul din suita de aplicatii Google este versiunea platita a popularului Hangouts. El permite accesul mai multor membri intr-o conversatie, iar usurinta cu care poti partaja fisiere sau deschide ferestre de chat separate l-a facut foarte popular de-a lungul timpului.
Discord. Cunoscuta initial printre pasionatii jocurilor video, aceasta aplicatie ofera, in versiunea gratuita, o limita de 8 MB pentru fiecare fisier incarcat. Invitatiile pe server, catre ceilalti membri ai echipei, se fac prin simpla distribuire a unui link si nu toti colegii trebuie sa aiba cont platit pentru a intra in conferinta.
Microsoft Teams. Cu peste 70 de milioane de utilizatori la nivel mondial, Microsoft Teams este o aplicatie nascuta din nevoile invatamantului. Ea ofera nu doar posibilitatea de a initia sesiuni de chat in grupuri numeroase, ci si de a edita documente alaturi de echipa, in timp real.
Slack. Mediul corporatist este foarte familiarizat cu aceasta solutie de chat. Ea permite crearea unor canale distincte de comunicare, in cadrul unui colectiv numeros, grupate dupa specificul departamentelor. Slack ofera posibilitatea de a partaja documente si chiar de a initia apeluri audio.
Ce resurse sunt disponibile pentru manageri
Rolul managerilor este sa pastreze echipa functionala si productiva, chiar si atunci cand lucreaza de acasa. Si pot face asta cu unelte care sa ii ajute sa tina oamenii sub control si sa mentina contactul cu fiecare dintre ei.
Vezi categoria noastra de 👉 SOFTWARE DE RECRUTARE ANGAJATI
Google Drive. Veritabila solutie de tip cloud, Google Drive iti permite sa monitorizezi in timp real progresul angajatilor in elaborarea numeroaselor tipuri de documente. Spatiul gratuit pus la dispozitie de Google este de 15 GB, iar contra cost, acesta poate ajunge chiar si la 10 TB.
15Five. Aceasta aplicatie cauta sa ofere o solutie la provocarile pe care le aduce lucrul de la distanta in privinta randamentului echipelor. Cu ajutorul 15Five, poti vedea daca indicatorii de performanta ai echipei sunt respectati de la o unitate de timp la alta, iar feedback-ul fiecarui membru al echipei este livrat in deplina confidentialitate.
GoToMeeting. Daca salile de conferinta in care se organizau altadata intalnirile cu clientii ar fi transformate intr-o aplicatie, GoToMeeting ar merita sa fie considerata cea mai buna materializare a lor. Aplicatia permite chat in grupuri mari si chiar gazduirea de webinarii.
In business, adaptarea continua este trasatura definitorie a invingatorilor. Cu solutiile de mai sus, ai la dispozitie cele mai simple cai pentru a face din munca de acasa o activitate care sa aduca in continuare profit.
Sursa foto: Shutterstock.com
Descopera colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent
- Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
- Pontaj electronic si gestiune concedii
- Administrare de personal
- Rapoarte si statistici HR
- Dosarul electronic al angajatului
- Recrutare angajati si management personal