Cum poti sa te bucuri de experienta muncii la birou cand lucrezi de la distanta?
Munca intr-un birou are avantaje de necontestat. De la intalnirile productive fata in fata, la comunicarea directa si socializarea la prima cafea a diminetii, toate sunt benefice angajatilor si organizatiei. Pandemia a dus, insa, la crearea de modele mai flexible de munca, modele hibrid, in care unii angajati lucreaza numai de la distanta sau la orele la care se simt mai productivi, asa ca poate parea ca avantajele prezentei la birou 100% au fost pierdute.
Dar este oare asa? Nu este cumva posibil sa recreezi experienta mersului la birou cu ajutorul tehnologiei?
Potrivit unui studiu realizat de Cisco, angajatii care muncesc de la birou si cei de acasa isi doresc o experienta de munca mai buna. 94% dintre ei sustin ca experienta work from home lasa loc de imbunatatire, iar 89% sunt frustrati de experienta de la birou.
Ce inseamna pentru cei intervievati o experienta de lucru la distanta mai buna? 59% sustin ca dispozitivele si instrumentele de colaborare online mai bune i-ar ajuta sa aiba o experienta mai placuta.
Organizatiile care incep sa intocmeasca planuri de munca pe termen mai lung se vad nevoite sa ia in considerare starea de spirit a angajatilor si dorintele lor fata de felul in care isi desfasoara activitatea. Oamenii care muncesc de acasa trebuie sa isi pastreze motivatia si productivitatea, iar dorintele lor privind flexibilitatea si asteptarile cu privire la experienta de munca trebuie sa isi gaseasca o solutionare adecvata, pentru a preveni un exod al celor care nu se mai regasesc in modul de lucru al companiei.
Motivatia angajatilor de la distanta
Iata trei idei simplu de implementat in orice organizatie, care pot imbunatati retentia si motivatia angajatilor care lucreaza de acasa:
1. Mersul la birou este asociat cu cartela de acces. Oricat ar parea de desuet, gestul de a inregistra intrarea si iesirea din cladire, prin apropierea cartelei de senzorul usii, le lipseste angajatilor (sau, cel putin, unora dintre ei). O tehnologie care poate sa suplineasca senzatia ca viata personala si cea de munca se intrepatrund este programul automatizat de pontaj, precum cel din platforma colorful.hr. Angajatii care lucreaza de la disntanta, dar si cei on-site, isi pot introduce singuri datele in aplicatia de pontaj. Pe langa pontaj, ei isi pot adauga orele suplimentare, invoirile, concediul de odihna, concediul medical.
2. Angajatii depind foarte mult de ajutorul colegilor de la departamentul de Resurse Umane, fie pentru a solicita o adeverinta de munca, un fluturas de salariu sau pentru a-si depune acte in dosarul personal. Exista insa o alternativa mai comoda de a face rost de acte si adeverinte, care nu implica nicio deplasare de acasa la birou. Prin Employee Self-service, angajatii pot solicita oricand si de oriunde, cererile de care au nevoie. Dupa ce isi initiaza cererile in sistem, vor primi un raspuns tot in aplicatie, fara a fi nevoiti sa astepte pana cand seful direct sau colegul de la HR semneaza fizic cererea.
3. Unora le lipseste cel mai mult discutia fata in fata cu colegii, fie la cafeaua de dimineata, fie la masa de pranz. Cu un soft de comunicare ce faciliteaza intalnirile intre angajati, e ca si cand ai sta la vorbe cu colegii de birou. Aplicatia Enterprise Social Network, spre exemplu, are functionalitati de Chat si Colaborare, care permit comunicarea intre angajati, schimbul de documente si utilizarea in comun a datelor din sistem.
Citeste si: Cum pastrezi in companie angajatii care nu vor sa se mai intoarca la birou?
Sursa FOTO: Pixabay.com
Descopera colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent
- Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
- Pontaj electronic si gestiune concedii
- Administrare de personal
- Rapoarte si statistici HR
- Dosarul electronic al angajatului
- Recrutare angajati si management personal