Cum creezi un job description atractiv. Cele mai neconventionale anunturi de angajare
Un studiu recent, realizat de Deloitte, releva faptul ca 1 din 4 tineri din generatia Millennials intentioneaza sa isi schimbe angajatorul in anul urmator. In consecinta, pe piata resurselor umane apare nevoia de a combina recrutarea cu marketingul, iar companiile vin cu anunturi de angajare tot mai atractive si mai neconventionale.
Cu alte cuvinte, nu doar candidatul trebuie sa stie sa se vanda, ci si compania. Iata mai jos cateva anunturi de angajare diferite de cele clasice, dar care cu siguranta au contribuit la recrutarea celor mai bune talente din piata.
Anunturi de angajare neconventionale
IKEA a decis sa selecteze angajati pentru posturile vacante chiar dintre cumparatorii produselor sale, astfel ca a inserat anunturi de angajare in interiorul mobilei. Rezultatul: a angajat 280 de persoane prin intermediul acestei campanii inedite.
In cautarea de mecanici priceputi, Volkswagen a distribuit masini avariate in magazinele din Germania, lasand anunturi de job pe sasiul fiecarei masini. In acest fel, persoanele care au dovedit ca stiu sa repare respectivele masini au devenit si angajatii companiei.
Cei de la Google s-au evidentiat prin faptul ca au conceput un puzzle, a carui rezolvare facea trimitere la site-ul companiei, unde persoanele care reuseau sa rezolve puzzle-ul erau invitate sa rezolve si un test de logica. La final, mesajul pe care il primeau era: “Cautam cei mai buni ingineri din lume, iar tu esti unul dintre ei.”
Webhelp se marketeaza prin intermediul anuntului de angajare ca fiind o companie care prefera sa-si promoveze agentii in roluri de manageri, decat sa selecteze persoane din afara companiei.
Société Générale European Business Services posteaza anunturi de angajare in metrou, prin intermediul carora informeaza potentialii candidati ca la ei se practica lucrul de acasa, imaginea folosita fiind aceea a anui angajat care lucreaza la laptop, langa pisica sa.
Sugestii pentru cele mai bune anunturi de angajare
1. Fii atent la titlul jobului! Joburile in call center sau cele back office sunt la mare cautare in randul tinerilor, insa o descriere care sa contina cuvantul “agent” este de evitat, mai ales pentru persoanele middle level. Un succes mai mare la publicul tinta il au cuvintele precum “specialist” sau “analist”.
2. Fii original si concis! incepe anuntul cu o fraza care sa sumarizeze activitatea principala a viitorului angajat. Nu detalia intreaga fisa a postului intr-un anunt de angajare, caci exista riscul ca dupa ce o citeste (in cazul fericit, in care nu trece peste anunt de indata ce vede lungimea lui), candidatul sa fie derutat si sa aiba impresia ca este vorba de un job foarte solicitant.
3. Trece in revista acele abilitati care ar putea constitui criterii de departajare, daca e vorba de un job pentru care vor aplica foarte multi candidati.
4. Spune ceva “din culise”! Informatiile despre cat de mare este compania si istoricul ei se pot afla cu usurinta de pe site, asadar, in anuntul de angajare incearca sa nu folosesti exact aceleasi cuvinte, ci sa vii cu ceva in plus, care sa descrie viata angajatilor in companie.
5. Fii transparent! Nu este recomandat sa scrii despre punctele slabe ale companiei, dar nici sa le transformi in puncte forte. Daca stii ca salariul pe care il poti oferi nu este unul competitiv fata de ce exista pe piata, renunta la sintagma “salariu atractiv”.
KFC a decis sa nu lase loc de interpretare si a precizat in anuntul de angajare salariul exact pe care il ofera angajatilor, astfel incat sa creeze asteptari realiste. Or, 1.700 de lei pentru persoane fara studii universitare sau pentru studenti poate reprezenta un salariu atractiv. Este suficient, asadar, sa spui o cifra, iar persoana respectiva sa stabileasca daca e atractiv sau nu pentru ea.
6. Prezinta compania! Evidentiaza avantajele companiei, insa incearca sa nu le exagerezi. Nu toate firmele pot fi in varful piramidei. Daca stii ca nu te afli in top 3, renunta la folosirea acestei expresii, caci top 100 nu intereseaza pe nimeni.
7. Selecteaza corect departamentul, industria, tipul job-ului si nivelul de cariera! Folosind filtrele potrivite, economisesti mult timp si ai sanse mai mari de a gasi candidatii potriviti. De asemenea, daca denumirea postului este de senior, este de prisos sa te adresezi candidatilor entry-level.
8. Prezinta anuntul intr-un mod original! Desi salariul si beneficiile sunt elementele preferate ale vanatorilor de joburi, exista si o nota personala a unei companii, acel “ceva” care te face sa te diferentiezi de restul. Cand l-ai gasit, imbraca-l in cea mai atractiva forma posibila si o sa ramai in mintea candidatului exact ca o reclama buna.
9. Nu folosi mini-interviul decat atunci cand este absolut necesar! Daca jobul tau presupune cunoasterea unei limbi straine atunci este in regula ca un candidat sa se autoevalueze in acest sens. insa nu este recomandat sa pui o singura intrebare in cadrul interviului online si aceea sa fie legata de salariul dorit. Chiar daca te intereseaza in mare masura acest aspect, incearca sa nu-l faci atat de vizibil.
10. Spune lucrurilor pe nume! Daca stii ca programul de lucru pentru jobul oferit de tine nu este unul standard, de la 9:00 la 18:00 (cu eventuale variatiuni, precum 08:00-17:00 sau 10:00-19:00), sugestia noastra este sa faci cunoscut acest lucru inca de la postarea anunturilor, pentru ca tu si candidatul sa nu va pierdeti reciproc timpul. Aceeasi practica este recomandata si pentru situatia in care contractul de munca oferit de compania ta este pe o perioada determinata.
Claritate, concizie, sinceritate sunt ingredientele obligatorii pentru un anunt de angajare. Daca acesta mai contine si o doza de surpriza si de provocare, poti sa fii sigur ca va atrage atentia celor mai buni dintre candidati si vei avea posibilitatea sa angajezi talentele pe care le cauti.
Descopera colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent
- Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
- Pontaj electronic si gestiune concedii
- Administrare de personal
- Rapoarte si statistici HR
- Dosarul electronic al angajatului
- Recrutare angajati si management personal