Recrutarile in pandemie – Ce isi doresc angajatii si ce cauta angajatorii?
2020 a produs schimbari profunde pe piata muncii, in raporturile dintre angajatori si candidati. Pandemia s-a declansat intr-un moment in care recrutarea era deja ingreunata de lipsa fortei de munca specializate.
Dupa socul adaptarii la noile conditii de munca si reevaluarea modului de a face business, companiile se gasesc acum in situatia de a fi nevoite sa isi schimbe si modul in care recruteaza.
Pe partea angajatilor se contureaza dorinta de a primi sprijin concret din partea companiilor, mai ales prin dezvoltarea de mecanisme si programe care sa sprijine munca de acasa si efectele sale – de la programe de sanatate mentala, la ajutor pentru amenajarea unui birou in locuinta.
Potrivit unui sondaj efectuat de Undelucram.ro, citat de Wall-Street.ro, 80% dintre companii intentioneaza sa isi mentina echipele sau sa recruteze in anul 2021. Pachetele de beneficii au fost ajustate deja, pentru a reflecta conditiile impuse de pandemie. Peste 57% dintre companii au taiat programele de training si programele de wellbeing. Pentru ca majoritatea muncii se desfasoara de acasa, 9% dintre angajatori nu au mai decontat serviciile de transport. Doar 23% dintre companii nu au taiat niciun beneficiu din pachetul salarial.
In acelasi timp, angajatii si-au adaptat si ei dorintele in ceea ce priveste sprijinul oferit de angajator si beneficiile primite la locul de munca. Un studiu EY, citat tot de Wall-Street.ro, arata ca peste jumatate dintre respondenti vor ca angajatorul sa le ofere mijloacele pentru a-si desfasura activitatea de acasa – de la echipament IT, la mobilier de birou. Aproape 50% dintre angajati simt nevoia ca angajatorul sa le puna la dispozitie programe de sprijin pentru sanatatea fizica si mentala.
Potrivit studiului citat mai sus, respondentii isi doresc de la viitorul angajator mai multe asigurari de domeniul medical si un program de munca flexibil chiar si dupa intoarcerea la birou. Angajatii isi mai doresc programe de training, avansare si dezvoltare, dar si pachete financiare generoase.
Pentru specialistii de Resurse Umane, care trebuie sa gaseasca o cale de mijloc intre nevoile de business si dorintele angajatilor, asta inseamna atat o mai mare flexibilitate in gasirea candidatilor potriviti, cat si oferirea de beneficii adaptate la noua realitate.
Ce se face diferit in recrutarea in pandemie?
1.La inceputul pandemiei multe companii au fost nevoite sa treaca in decurs de cateva zile la munca de acasa, indiferent de nivelul de digitalizare pe care il aveau anterior. Astfel, a devenit evident ca multe din aspectele activitatii lor se pot desfasura fara probleme de la distanta. A mai fost un singur pas pana la a realiza ca telemunca face posibila accesarea unor resurse care pana acum erau inaccesibile. Practic, se poate recruta acum in intreaga lume, iar piata muncii a devenit globala.
2. In procesul de recrutare au ramas importante calitati ale angajatilor precum capacitatea de comunicare, munca in echipa, specializarea in domeniul dorit. Devin insa la fel de importante, daca nu cumva le depasesc, aptitudinile digitale, capacitatea de adaptare rapida la nevoile de business si capacitatea de a munci independent, fara supervizare permanenta.
3. Pentru ca aptitudinile digitale si capacitatea de munca independenta incep sa cantareasca tot mai mult in procesul de recrutare, organizatiile vor fi nevoite sa isi puna problema salarizarii pentru acesti angajati, atat de doriti de toate companiile: vor fi ei platiti pentru rolul pe care il ocupa in companie sau salarizarea lor va fi stabilita in functie de cat de cautati sunt pe piata muncii?
4. Este limpede ca multi angajati sufera de anxietate la gandul ca pandemia le va afecta finantele, asa ca fie raman blocati in slujbe care nu le corespund 100% aptitudinilor si dorintelor, fie nu indraznesc sa ceara angajatorilor programe care sa le asigure linistea si confortul necesar pentru a atinge productivitatea maxima. Este rolul specialistilor din HR sa atraga talentul necesar companiei si sa le ofere angajatilor siguranta pentru viitor si confortul de a lucra intr-un rol stabil.
5. Recrutarea moderna s-a mutat in online. Desi nimic nu poate lua locul intalnirii fata in fata dintre angajati si specialistii din HR, discutiile initiale prin telefon si recrutarea prin platforme video devin tot mai utilizate, iar viitorii angajati sunt tot mai confortabili cu aceste modalitati. Pentru ca este o activitate consumatoare de timp, multe companii isi externalizeaza recrutarea catre parteneri care le ofera garantia gasirii celui mai bun candidat, in cel mai scurt timp si cu cele mai mici costuri. Serviciul de recrutare oferit de colorful.hr, spre exemplu, ofera companiilor un plan personalizat, la sfarsitul caruia organizatia primeste o lista scurta cu cei mai buni candidate din care sa isi aleaga viitorul angajat de top. Expertii colorful.hr se ocupa de selectia si evaluarea candidatilor, filtrarea lor in functie de eficienta, motivatie si asteptari, si programarea interviurilor cu candidatii de pe lista scurta.
AICI gasesti detalii despre 👉Externalizarea salarizarii si administrarii de personal
Fii la curent cu cele mai noi informatii din domeniul resurselor umane! Aboneaza-te la newsletterul colorful.hr pentru a afla ce evenimente de HR si de legislatie organizam, ce aplicatii si servicii de resurse umane mai lansam si care sunt noutatile si trendurile din HR.
Descopera colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent
- Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
- Pontaj electronic si gestiune concedii
- Administrare de personal
- Rapoarte si statistici HR
- Dosarul electronic al angajatului
- Recrutare angajati si management personal