ColorfulHR Logo
INCEARCA GRATUIT

Colaborarea in organizatia hibrida. Ce tehnologii ajuta la simplificarea proceselor

de Alexandra Ciarnau | June 15, 2022

Ultimii ani au transformat pe termen nedeterminabil locul de munca. Munca hibrida sau flexibila, in care angajatii isi impart timpul intre birou si acasa, devine rapid norma. Potrivit Gartner, 82% intre directori intentioneaza sa permita angajatilor sa lucreze de acasa, cel putin part-time dar au inca unele preocupari cu privire la mentinerea culturii lor corporative, iar cercetarile recente McKinsey au aratat ca majoritatea angajatilor  doresc ca organizatia lor sa ofere o combinatie de stiluri de lucru – permitandu-le sa lucreze atat de la distanta, cat si la birou. 

Intrucat lucrul hibrid este inca in evolutie, organizatiile trebuie sa monitorizeze tehnologia si procesele, sa adopte solutii si cele mai bune practici de comunicare si colaborare care se potrivesc. Comunicarea este coloana vertebrala a oricarei organizatii de succes, de la modul in care angajatii comunica intre ei si instrumentele pe care le folosesc, de la dinamica echipei la cele mai bune practici de colaborare, pana la fluxurile de lucru ale angajatilor de la distanta.

Colaborare prin tehnologii dincolo de apeluri video si chat

Colaborarea la locul de munca primeste un sens nou intr-o organizatie in care predomina munca hibrida. In lumina tendintelor accelerate de digitalizare, primul pas este obtinerea instrumentelor de colaborare optime. 

Prioritizarea fluxului de lucru fara probleme de birou, indiferent de locatia fizica sau de dispozitivul utilizat, trebuie sa fie in fruntea oricarei strategii de colaborare. Pentru a introduce noi modele hibride si a avea succes la locul de munca digital, organizațiile trebuie sa revizuiasca investitiile in tehnologii HR si sa reinventeze operatiunile cu agilitate punand accent pe colaborarea prin tehnologii

Investitia intr-o  platforma integrata si usor de utilizat care va spori fiabilitatea intregului sistem este un prim pas foarte important. Un soft de tip ATS (Applicant Tracking System) ajuta specialistii HR nu doar sa angajeze mai eficient, fiind un instrument de selectie si recrutare, ci poate fi mai mult. Exista mecanisme de colaborare gandite in spatele unui astfel de soft, care ajuta recrutorii sa comunice cu managerii. Managerii pot inainta cereri de recrutare, pot urmari procesul si pot participa la proces prin intermediul unui soft ATS. transformand recrutarea intr-o colaborare continua intre manager si specialistul HR. 

Intr-un raport KPMG despre AI conversationala  se exploreaza aplicatiile modului in care inteligenta artificiala conversationala, cum ar fi chatbot-urile si asistentii virtuali pentru HR, vor interactiona cu oamenii prin voce naturala sau dialoguri text. Mai mult decat atat, chatbotii pentru HR simplifica si eficientizeaza colaborarea intre departamente,  resurse umane si restul departamentelor din companie. Cu ajutorul unui chatbot HR, sarcinile administrative nu mai depind de HR, iar angajatul are libertatea de a-si gestiona singur o mare parte dintre nevoile administrative comune: introducerea/anularea zilelor de concediu, introducerea pontajului, verificarea fluturasului de salariu.

Tehnologii utile la un loc de munca hibrid

Cu o digitalizare rapida care estompeaza granitele dintre lumea fizica, digitala si biologica, companiile se concentreaza pe conectarea atat cu angajatii, cat si cu clientii. Exista un impuls semnificativ pentru a imbunatati integrarea digitala existenta. Printre tipurile de procese de  integrare este si onboardingul – caracterizat ca fiind un proces in care un nou angajat dobandeste toate cunostintele necesare pentru a deveni parte integranta a unei organizatii. Cu o digitalizare completa, persoanele pot ramane acasa sau la birou pentru a finaliza procesul cu aceeasi viteza, siguranta si garantie. 

Procesul de onboarding digital devine necesar atunci cand departamentul HR gestioneaza o forta de munca hibrida. Aplicatia colorful.hr le vine in ajutor specialistilor HR printr-o functionalitate dedicata acestui proces de inductie prin care pot sa integreze noii angajati cu usurinta. Prin digitalizarea acestui proces, totul este organizat si se elimina confuzia si incertitudinea specifice perioadei de onboarding. Exista optiuni pentru teste si chestionare, task-uri, traininguri si sesiuni 1-to-1. In acelasi timp, i se poate aloca angajatului in soft un „buddy”, adica un coleg care sa-l ajute in cazul in care acesta va avea nevoie astfel incat totul sa fie accesibil.

Instrumentele de care avem nevoie pentru a crea legaturi intre oameni

Mentinerea unei functionari fara probleme necesita timp si efort fiind  posibil ca lucrurile sa nu mearga intotdeauna bine. Liniile de comunicare trebuie sa ramana  deschise. De fapt, ele sunt o parte cruciala a culturii companiei care influenteaza numeroase domenii ale vietii corporative. Pentru a ne asigura ca nimeni nu e lasat pe dinafara sa oferim sanse frecvente de interactiune in echipa care sa nu fie legate de proiecte, task-uri, sedințe, ci sa fie axate pe actiunea interumana. Asta se traduce in practica de intalniri  1-to-1 frecvente, intalniri dedicate povestilor informale, teambuilding-uri online cu jocuri amuzante sau de cunoastere si, bineinteles, existanta unui canal de comunicarea informala in companie. 

Mai multe companii organizeaza intalniri regulate 1:1 pentru a cunoaste individual angajatii, viața lor profesionala si personala. Acest lucru ii ajuta pe membrii echipei sa discute etapele importante si sa se informeze reciproc cu privire la realizarile relevante sau povestile amuzante – unind echipele, ceea ce duce la cresterea productivitatii in ansamblu.

Cat de colaborative sunt echipele tale? Descopera solutii digitale care sa te ajute.

Departamentul de HR este unul dintre cele mai importante dintr-o companie sau organizație. Este singurul departament care incorporeaza toate  departamentele si angajatii acestora, iar pentru a face acest lucru, are nevoie de sisteme de colaborare eficiente. In ultimii ani, munca departamentului de HR a fost usurata prin adoptarea de tehnologii. Instrumentele digitale de resurse umane au creat un impact plin de resurse si au transformat directia muncii intr-un mod mai modern si mai adaptabil, devenind esential in procesul de atragere si retinere a talentelor. 

Descoperă solutii digitale dedicate departamentelor de resurse umane gandite in asa fel incat sa faca posibila colaborarea in munca hibrida, dar si eficientizarea muncii. Contacteaza-ne pentru un demo gratuit.

Fii la curent cu ultimele noutati in Business si HR!

Daca esti antreprenor, manager sau specialist HR, nu trebuie sa ratezi cele mai utile informatii pentru a creste o echipa productiva si multumita!

Daca ti-a placut articolul, lasa-ne o parere.
Average rating: 2
Colorful.hr
Software in Cloud pentru un HR inteligent, ce te ajuta sa trimiti automat comunicarile catre Revisal.

Descopera colorful.hr

Software in Cloud pentru un HR inteligent

  • Salarizare: soft calcul salarii, Revisal automat
  • Pontaj electronic si gestiune concedii
  • Administrare de personal
  • Rapoarte si statistici HR
  • Dosarul electronic al angajatului
  • Recrutare angajati si management personal
Vezi detalii
Articole Similare

RECOMANDARE

Webinar Legislație

Află cum poți simplifica procesele de resurse umane, repetitive și consumatoare de timp folosind tehnologia. Experți în resurse umane și legislație vin cu cele mai bune sfaturi.

Vezi detalii

Mulțumim pentru răspuns!Persoanele cu profilul tău sunt interesate de următorul material:

Află cum poți simplifica procesele de resurse umane, repetitive și consumatoare de timp folosind tehnologia. Experți în resurse umane și legislație vin cu cele mai bune sfaturi.

Vezi detalii

RECOMANDARE

Ghid pentru alegerea unui soft de HR

Alegerea unui soft pentru HR poate fi ușoara, dacă urmezi pașii corecți! Descarcă ghidul GRATUIT!

[contact-form-7 id="34766" title="Pop Up Ghid Soft (Recomandare)"]

Mulțumim pentru răspuns!Persoanele cu profilul tău sunt interesate de urmatorul material:

Ghid pentru alegerea unui soft de HR

Alegerea unui soft pentru HR poate fi ușoara, dacă urmezi pașii corecți! Descarcă ghidul GRATUIT!

[contact-form-7 id="34767" title="Pop Up Ghid Soft (Multumim)"]